Mitä Logo tarkoittaa?
Logo on graafinen tunnus, symboli tai merkki, joka edustaa yritystä, tuotemerkkiä tai organisaatiota. Logon tarkoitus on luoda tunnistettavuutta ja brändimielikuvaa.
Esimerkkejä käytöstä
- Logon suunnittelu vaatii luovuutta ja brändin tuntemusta.
- Hyvin suunniteltu logo voi erottua edukseen kilpailijoista.
- Logon tulee heijastaa yrityksen arvoja ja persoonallisuutta.
- Moderni logo voi antaa yrityksestä innovatiivisen vaikutelman.
- Yksinkertainen ja selkeä logo on usein tehokkain vaihtoehto.
- Logon fonttivalinta voi vaikuttaa siihen, millaisen tunnelman logo luo.
- Värivalinnat ovat tärkeitä logon suunnittelussa.
- Harmoniset värit voivat tehdä logosta miellyttävän katsoa.
- Logon tulee olla helposti tunnistettavissa eri medioissa.
- Logon muoto voi vaikuttaa siihen, miten se skaalautuu eri kokoisissa käyttötarkoituksissa.
- Logon on oltava yhdenmukainen yrityksen muun visuaalisen ilmeen kanssa.
- Logon suunnitteluun kannattaa panostaa aikaa ja resursseja.
- Hyvä logo voi toimia yrityksen tärkeimpänä tunnistemerkkinä.
- Logon päivittäminen ajanmukaiseksi voi olla tarpeen yrityksen uudistuessa.
- Kannattaa kysyä ammattilaisen neuvoa logon suunnittelussa.
Synonyymit
- brändi
- yritysilme
- tunnus
- symboli
- merkki
Antonyymit
- merkki
- vaakuna
- tunnus
Etymologia
Sanan logo alkuperä on kreikan kielen sanassa logos, joka tarkoittaa sanaa, perustelua tai järkeä. Logon käsitteellä viitataan yleisesti yrityksen tunnukseen tai symboliin, joka edustaa yrityksen identiteettiä ja arvoja. Yrityksen logo on visuaalinen merkki, joka auttaa asiakkaita tunnistamaan ja muistamaan yrityksen tuotteet ja palvelut.
alkuaine • justify • pyytää anteeksi • get • exist • truck • suomenruotsalainen • venue • afternoon •